نکاتی مهم و کاربردی برای خرید خمیرکن (خمیر کن) یا خمیرگیر (خمیر گیر) چنگالی یا ساده

نکاتی مهم و کاربردی برای خرید خمیرکن (خمیر کن) یا خمیرگیر (خمیر گیر) چنگالی یا ساده

در چند سال اخیر استفاده از محصولاتی همچون خمیرگیرها در مراکز صنعتی مختلفی همچون نانوایی‎ها و شیرینی‎پزی‎های صنعتی افزایش یافته است. به همین منظور تصمیم گرفتیم شما را با خمیرگیر ساده یا چنگالی بیشتر آشنا کنیم. در ادامه نکاتی مهم و کاربردی برای خرید این محصول ارائه می‎دهیم.

خمیرگیر ساده یا چنگالی چیست؟

خمير گير به نام‌هاي مختلفي از جمله خمير كن، همزن خمير، همزن خمير نانوايي و همزن خمير صنعتي شناخته مي‌شود.

خمیرگیرها، دستگاه‎هایی هستند که استفاده از آنها در ۵۰ سال اخیر در کشورمان باب شده است. معمولا از خمیرگیرها در صنایع مختلفی همچون نان‎پزی، آماده‎سازی محصولات و مواد غذایی، و شیرینی‎پزی و… استفاده می‎شود. در واقع خمیرگیرها، میکسرها یا همزن‎های بزرگی با قابلیت‎های کاربردی در صنایع فوق (نانوایی، قنادی و…) هستند.

شما به عنوان یک نانوا، شیرینی‎پز و یا فردی که در رستوران خود به دستگاه خمير كن نیاز دارد، می‎توانید این محصول را در ظرفیت‎ها و گنجایش‎های مختلفی همچون خمير گير ۴۰ كيلويي تا خمير گير ۱۲۰ كيلويي و خمير گير ۱۸۰ كيلويي و خمير گير ۲۴۰ كيلويي از بازار تهیه کنید. البته، قبل از خرید دستگاه باید ظرفیت مناسب همزن خمير مدنظرتان و وظایفی که برای دستگاه در نظر گرفته اید را تعیین کنید. به عنوان مثال اگر در حوزه تولید نان‎های صنعتی فعالیت دارید، به خمیرگیری با ظرفیت بزرگ همچون دستگاه خمير گير ۲۴۰ كيلويي یا خميرگير ۱۸۰ كيلويي نیاز دارید. خمیرگیرها جزو یکی از کاربردی‎ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی هستند. در ادامه شما را با نکاتی مهم و کاربردی برای خرید خمیرگیر ساده و چنگالی آشنا می‎کنیم.

نکات مهم و کاربردی برای خرید خمیرگیرهای ساده یا چنگالی

قبل از اینکه نسبت به خرید خمیرگیرهای ساده یا صنعتی اقدام کنید، ضروری است با نکات و فاکتورهایی برای خرید بهترین خميركن‌ها آشنا شوید. به این ترتیب می‎توانید انتخاب بهتری در حین خرید محصول داشته باشید. از جمله نکات مهم و کاربردی حین خرید خمیرگیرهای صنعتی می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کاربردها و قابلیت‎های دستگاه توجه داشته باشید.

    از آنجایی که دستگاه‎های خمیرگیر جزو تجهیزات صنعتی آشپزخانه‎ها، رستوران‎ها، نانوایی‎ها، و شیرینی‎پزی‎ها هستند، نیاز است قبل از خرید محصول درباره کاربردها و قابلیت‎های دستگاه اطلاعاتی داشته باشید. اینگونه می‎توانید محصولی متناسب با نیاز خود و بهترین کیفیت ممکن برای محل کارتان تهیه کنید.

  • ظرفیت و گنجایش دستگاه را مدنظر بگیرید.

    همانطور که در پاراگراف فوق به این مسئله اشاراتی داشته‎ایم، ظرفیت و گنجایش دستگاه‎های خمیرگیر (۴۰، ۶۰، ۸۰ و …) متفاوت است. به همین منظور، حتما قبل از خرید دستگاه خمیرگیر ظرفیت تولیدی خود (تولیدی نان، شیرینی، خمیر پیتزا و… ) را در نظر بگیرید. تصور کنید اگر شما در حوزه تولید نان و شیرینی فعالیت داشته باشید، اما ظرفیت تولید شما بیش از میزان خمیر آماده شده دستگاه باشد، چه اتفاقی رخ می دهد؟ در این زمان هیچگونه انتخاب دیگری جز انتظار بیشتر برای آماده‎سازی خمیر بیشتر نخواهید داشت.

  • به اجزایی که در ساخت دستگاه به کار برده شده‎اند، توجه داشته باشید.

    حتما درباره اجزایی که در ساخت محصول به کار رفته‎اند، اطلاعاتی به دست آورید. قبل از خرید خمیرگیر درباره توان و قدرت موتور، فلزات و اجزای ساخته شده در دستگاه اطلاعاتی به دست آورید، اینگونه می‎توانید محصول بهتری خریداری کنید.

    به عنوان مثال اگر ظرفیت موتور دستگاه پایین باشد، اینکه خمیر مناسب و مدنظرتان را در مقدار تعیین شده ارائه دهد، امری دشوار و غیرممکن به نظر می‎رسد. در ضمن، این عامل پس از گذشت هفته‎ها و ماه‎ها منجر به استهلاک کالا می‎گردد و در نهایت با هزینه‎های اضافی همچون تعمیر یا خرید دوباره کالا مواجه می‎شوید.

  • به جنس کاسه خمیرگیر توجه کنید.

    همانطور که می‎دانید، کاسه خمیرگیر جزو یکی از اصلی‎ترین قسمت‎های دستگاه است. به دلیل کاربرد زیاد کاسه خمیرگیر، بهتر است این بخش محصول ضدزنگ و ضدآب باشد. به این ترتیب دستگاه خمیرگیر سالیان سال بدون هیچگونه نیازی به تعویض و تعمیر برایتان کار می‎کند. در ضمن، خمیری که در کاسه‎های باکیفیت تهیه و آماده می‎شود، از طعم و مزه بهتری برخوردار است.

  • حتما به استقامت دستگاه توجه داشته باشید.

    دستگاه خمیرگیر به استقامت و مقاومت زیادی در قسمت‎های مختلف نیازمند است. به عنوان مثال، پایه دستگاه باید از استحکام بالایی برخوردار باشد تا در حین استفاده از دستگاه دچار هیچگونه مشکلی نشود.

  • همزن‎ها، بخش مهم دیگر دستگاه هستند، که قبل از خرید محصول باید به آنها توجه کرد.

    قبل از خرید خمیرگیر حتما درباره مواد و متریال‎های که در همزن‎ها به کار رفته است، اطلاعات به دست آورید. پیشنهاد می‎شود به دلیل مواجهه مستقیم و زیاد همزن‎ها با آب، همزن‎هایی که ضدزنگ و ضدآب هستند، را خریداری کنید. اینگونه حین آماده‎سازی خمیر املاح اضافی و سموم به خمیر نفوذ نمی‎کنند و تاثیری بر کیفیت خمیر نخواهند داشت. همچنین، همزن‎ها باید از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار باشند. پس حتما قبل از خرید محصول به جنس همزن‎ها توجه کنید.

  • محصول مدنظرتان را از برندی معتبر و معتمد خریداری کنید.

    شما با خرید دستگاه خمیرگیر باکیفیت و درجه ۱ می‎توانید خمیری مرغوب و باکیفیت تهیه کنید. در ضمن، هنگامی که محصولی مرغوب و باکیفیت از برندی معتبر خریداری می‎کنید، در واقع از کارکرد دستگاه خریداری شده اطمینان بیشتری دارید. علاوه بر آن، توصیه می‎شود حتما از برندهایی که خدمات پس از فروش ارائه می‎دهند؛ خرید کنید. در اينصورت در صورت رخداد مشکلات غیرمنتظره همچون خرابی قسمتی از دستگاه می‎توانید محصول مدنظرتان را به واسطه گارانتی و ضمانتی که حین خرید کالا شامل آن شده‎اید، تعمیر و بازسازی کنید. همچنین، از نوع و کیفیت قطعاتی که در حین ساخت و یا تعمیر در دستگاه به کار می‎روند، اطمینان بیشتری دارید. و می‎دانید قطعات به کار برده شده در دستگاه خمیرگیر جز بهترین قطعات موجود هستند.

نتیجه گیری

در آخر، حتما قبل از خرید خمیرگیر اطلاعات خود را درباره این دستگاه افزایش دهید. پس از آن هدف خود را از خرید دستگاه مشخص کنید. به عنوان مثال آیا خواهان خرید خمیرگیر بزرگتری هستید تا بتوانید تولیدات خود را افزایش دهید و یا علت آن چیز دیگری است؟ پس از تعیین این دو مورد، می‎توانید نسبت به خرید دستگاهی مرغوب و باکیفیت اقدام کنید و خمیرگیر مناسب خود را خریداری نمایید.